LKI510 Prosjektplan (5 sp) 

(Project plan )

Fakta om emnet

Emnekode
LKI510
Emnenavn
Prosjektplan
Studiepoeng
5 sp
Semester
Høst
Undervisningsspråk
Norsk
Emneansvarlig
Aage Radmann
Bygger på
LKI410 Vitenskapsteori og metode 15 sp

Kort om emnet

Emnet skal gi studenten mulighet til å utarbeide en prosjektplan for masteroppgaven. Det legges vekt på at studentene skal forstå og bruke elementer som må inkluderes før oppstart av et forskningsarbeid/masteroppgave. Studentene må finne relevant litteratur for valgt problemstilling.

Gjennom emnet skal studentene arbeide med å avgrense og tydeliggjøre problemstillingen, samt begrunne denne og hvorfor en spesifikk problemstilling bør utforskes. Studentene skall også utdype sin kunnskap innen et område av teori og metode, inkludert etikk. Det legges vekt på å involvere studentene i å presentere og å gi kommentarer på prosjektplaner.

Læringsutbytte

Studenten skal etter gjennomført emne kunne

  • identifisere og basert på tidligere forskning formulere en profesjonsrelevant problemstilling for masteroppgaven
  • designe et prosjekt med tydelig sammenheng mellom problemstilling, metode og teori
  • diskutere forskningsetiske betraktninger som det planlagte prosjektet reiser samt søke om forskningsetisk tillatelse fra Norsk senter for forskningsdata (NSD)
  • presentere og argumentere for problemstillingen og den tiltenkte gjennomføringen av prosjektet
  • gi kritisk og konstruktiv tilbakemelding på medstudenters prosjektplaner

Læringsformer og aktiviteter

Emnet er lagt opp med studentaktive læringsformer der medvirkning er sentralt. Temaene som tas opp er kjent fra vitenskapsteori og fagemner på utdanningen, men settes i dette emnet sammen på nye og spesifikke måter i den enkelte students masterprosjekt.

Studentene får øvelse i å presentere deler av prosjektbeskrivelser og tilbakemelding for læring er valgt som en sentral arbeidsform.

Arbeidskrav

Fullført prøvesøknad til NSD.

Arbeidskravet må være godkjent før vurdering i emnet.

Vurdering/eksamen

Innlevert prosjektplan med maksimalt 4000 ord. Karakter bestått/ ikke bestått.

Vi gjør oppmerksom på at oppgaver som leveres i WISEflow vil bli kjørt gjennom plagiatkontroll.

Kjernelitteratur


Armour, K. & Macdonald, D. (Red.) (2012). Research methods in physical education and youth sport. London: Routledge.

(Skal suppleres)