2 BØKER: Dyson, B., & Casey, A. (2016). Cooperative learning in physical education and physical activity: A practical introduction. London: Routledge. * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA ** Boka finnes også elektronisk: Klikk på denne lenken. NB! For å åpne den elektroniske aboka når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: Klikk på denne lenken.
Hellison, D. R. (2011). Teaching personal and social responsibility through physical activity. Champagne, Ill.: Human Kinetics. * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA ** Boka finnes også elektronisk: Klikk på denne lenken. NB! For å åpne den elektroniske aboka når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: Klikk på denne lenken.
UTDRAG FRA 2 BØKER: Ravn, S. (2001). Med kroppen som materiale: Om dans i praksis. Odense: Syddansk Univeristetsforlag. Side 23-27 og side 26-59 skal leses: * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
Rønholt, H. & Peitersen, B. (Eds.). (2008). Idrætsundervisning: En grundbog i idrætsdidaktik. København: Museum Tusculanums Forlag. Kap. 1-9, 11, 13 og 14 skal leses: * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
1 DIGITALT KOMPENDIUM som du finner i Canvas: Hordvik, M. (Red.). (2019). FKI100: Profesjonsfag - pedagogikk og didaktikk: 2019-2020. (Digitalt kompendium). Oslo: Norges idrettshøgskole. ** Denne (PDF) ligger i Canvas. Innholdet (litteraturlista) til det Digitale kompendiet, alfabetisk i APA-format: Halvorsen, W. (2008). Dans i skolen. I: T. Ø. Svee (Red.), Dans og didaktikk. (s. 89-106). Trondheim: Tapir akademisk forlag.
Keinänen, M. (2010). Hvorfor danse: Om dans som menneskelig aktivitet. I: K. Steinsholt & K. P. Gurholt (Red.), Aktive liv: Idrettspedagogiske perspektiver på kropp, bevegelse og dannelse. (s. 143-153). Trondheim: Tapir.
Moe, V. F. & Standal, Ø. F. (2013). Praktisk kunnskap og læring i kroppsøving. I: G. Langfeldt & V. F. Moe (Red), Å lære å bli lærer: Lærerutdanning etter GLU-reformen. (s. 162-179). Oslo: Cappelen Damm Akademisk.
Skrøvset, S., Mausethagen, S. & Slettbakk, Å. (2017). Det relasjonelle aspektet ved lærerrollen. I: S. Skrøvset, S. Mausethagen & Å. Slettbakk, Lærerens relasjonsarbeid: Perspektiver, verktøy og caser. (s. 25-37). Oslo: Cappelen Damm Akademisk.
Skrøvset, S., Mausethagen, S. & Slettbakk, Å. (2017). Læreren som profesjonsutøve. I: S. Skrøvset, S. Mausethagen & Å. Slettbakk, Lærerens relasjonsarbeid: Perspektiver, verktøy og caser. (s. 13-24). Oslo: Cappelen Damm Akademisk.
Steinsholt, K. (1999). Vera Hansens uro. I: K. Steinsholt, Lett som en lek? Ulike veivalg inn i leken og representasjonenes verden. (s. 13-19). Trondheim: Tapir.
1 ARTIKKEL - ligger i Canvas: By, I.-Å. (1997). Lek og læring. Kunnskap om idrett, 1(1), 51-58. ** Artikkelen (PDF) finnes i Canvas. (Rettighetshaver er NIH) |