1 BOK: Tøssebro, J. (2010). Hva er funksjonshemming? (Hva er; 36). Oslo: Universitetsforlaget. * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA ** Denne boka finnes som lydbok hos NLB: Klikk på denne lenken. NB! Hvem har lånerett hos Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek (NLB): Klikk på denne lenken.
UTDRAG FRA 2 BØKER: Grue, L. (2016). Normalitet. Bergen: Fagbokforlaget. Disse sidene skal leses: 9-21 og 71-102: * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
Lagerkvist, B. & Lindgren, C. (2012). Barn med funktionsnedsättning. Lund: Studentlitteratur. Kap. 2, 4, 7-21 og 23 skal leses: * Boka finner du til lån i biblioteke her: ORIA
1 DIGITALT KOMPENDIUM som du finner i Canvas: Evensen, K. V. (Red.). (2019). FAF311: Perspektiver på funksjonshemminger og samhandling: Høsten 2019. (Digitalt kompendium). Oslo: Norges idrettshøgskole. ** Denne (PDF) ligger i Canvas.
Innholdet (litteraturlista) til det Digitale kompendiet, alfabetisk i APA-format: Barron, K. (2015). Social inclusion as a theoretical concept and a social practice. I: Traustadòttir, Ytterhus, Egilson and Berg (Eds.), Childhood and disability in the Nordic Countries: Being, becoming, belonging. (s. 133-148). Palgrave Mcmillan.
Grue, L. (2004). Medisinsk og sosial forståelse av funksjonshemming. I: L. Grue, Funksjonshemmet er bare et ord: Forståelser, fremstillinger og erfaringer. (s. 101-131). Oslo: Abstrakt forlag.
Grue, L. (2004). Å få et funksjonshemmet barn. I: L. Grue, Funksjonshemmet er bare et ord. (s. 207-229). Oslo: Abstrakt forlag.
Lorentzen, P. (2009). I sin egenart. I: P. Lorentzen, Kommunikasjon med uvanlige barn. (s. 89-95). Oslo: Universitetsforlaget.
Lorentzen, P. (2009). I sitt riktige element. I: P. Lorentzen, Kommunikasjon med uvanlige barn. (s. 63-79). Oslo: Universitetsforlaget.
Standal, Ø. F. (2010). Pedagogisk arbeid i rehabilitering: Ei drøfting av praktiske, pedagogiske handlingar. I: K. Steinsholt & K. Pedersen (Red), Aktive liv: Idrettspedagogiske perspektiver på kropp, bevegelse og dannelse. (s. 85-99). Trondheim: Tapir akademisk forlag.
Toombs, S. K. (2001). Reflections on bodily change: The lived experience of disability. I: S. K. Toombs (Ed.), Handbook of phenomenology and medicine. (Philosophy and medicine; 68). (s. 247-261). Dordrecht: Kluwer.
Van Manen, M. (1993). Hva er takt. I: M. Van Manen, Pedagogisk takt: Betydningen av pedagogisk omtenksomhet. (s. 113-133). Bergen: Caspar forlag.
5 ELEKTRONISKE ARTIKLER:
NB! For å åpne de elektroniske artklene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: Klikk på denne lenken.
Calculator, R. (2009). Augmentative and Alternative Communication (AAC) and inclusive education for students with the most severe disabilities. International Journal of Inclusive Education, 13, 93-113. doi: 10.1080/13603110701284656 * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Evensen, K. V (2017). He is not crying for real: Severe, multiple disabilities and embodiedconstraint in two segregated special needs education units. Society, Health & Vulnerability, 8. doi: 10.1080/20021518.2017.1387474 * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Leo, J. & Goodwin, D. L. (2013). Pedagogical reflections on the use of disability simulations in higher education. Journal of Teaching in Physical Education, 32, 460-472. dpi: 10.1123/jtpe.32.4.460 *Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Lorentzen, P. (2009). Vil eieren av kommunikasjonsproblemet vennligst melde seg! Norsk Logopedlag, 55. Hentet 16. april 2019 fra https://norsklogopedlag.no/vil-eieren/ * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Oliver, M. (1993). What`s so wonderful about walking? Inaugural professoral lecture 9. February 1993. Hentet 16. april 2019 fra http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.494.5524&rep=rep1&type=pdf * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
|