UTDRAG FRA 3 BØKER, mer enn 15 % av hver bok:
BOK 1: Ravn, S. (2001). Med kroppen som materiale: Om dans i praksis. Odense: Syddansk Univeristetsforlag. Side 23-27 og side 26-59 skal leses: * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA BOK 2: Rønholt, H. & Peitersen, B. (Eds.). (2008). Idrætsundervisning: En grundbog i idrætsdidaktik. København: Museum Tusculanums Forlag. Kap. 1-9, 11, 13 og 14 skal leses til FORELESNINGER/TEORI Kap. 10, 15 og 17 skal leses til tema LEK, DANS og ANDRE AKTIVITETER * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA BOK 3: Steinsholt, K. & Ness, S. A. (2016). Motstrøms: Åpninger i retning av en levende pedagogikk. Bergen: Fagbokforlaget. Side 125-172 skal leses: * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA ** Denne boka finnes som lydbok hos NLB: Klikk på denne lenken. NB! Hvem har lånerett hos Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek (NLB): Klikk på denne lenken.
1 DIGITALT KOMPENDIUM som du finner i Canvas: Aggerholm, K. (Red.). (2018). FKI100: Profesjonsfag – aktivitetsfag i et pedagogisk perspektiv: 2018-2019. (Digitalt kompendium). Oslo: Norges idrettshøgskole. ** Denne (PDF) ligger i Canvas. Innholdet (litteraturlista) til det Digitale kompendiet, alfabetisk i APA-format: Grønneberg, C. (2007). Bevegelsesfrihet og bevegelseskvalitet. I: S. Linge (Red), Bevegelse: Vg1. (s. 89-99). Oslo: Tell forlag.
Halvorsen, W. (2008). Dans i skolen. I: T. Ø. Svee (Red.), Dans og didaktikk. (s. 89-106). Trondheim: Tapir akademisk forlag.
Keinänen, M. (2010). Hvorfor danse: Om dans som menneskelig aktivitet. I: K. Steinsholt & K. P. Gurholt (Red.), Aktive liv: Idrettspedagogiske perspektiver på kropp, bevegelse og dannelse. (s. 143-153). Trondheim: Tapir.
Moe, V. F. & Standal, Ø. F. (2013). Praktisk kunnskap og læring i kroppsøving. I: G. Langfeldt & V. F. Moe (Red), Å lære å bli lærer: Lærerutdanning etter GLU-reformen. (s. 162-179). Oslo: Cappelen Damm Akademisk.
Nielsen, C. S. (2012). Kop, kinæstetisk empati og pædagogisk tone i undervisningsprocesser – skitse til en fænomenologisk didaktik. I: H. Winther (Red.), Kroppens sprog i professionel praksis: Om kontakt, nærvær, lederskab og personlig kommunikation. (s. 111-119). Værløse: Billesø & Baltzer. Skrøvset, S., Mausethagen, S. & Slettbakk, Å. (2017). Det relasjonelle aspektet ved lærerrollen. I: S. Skrøvset, S. Mausethagen & Å. Slettbakk, Lærerens relasjonsarbeid: Perspektiver, verktøy og caser. (s. 25-37). Oslo: Cappelen Damm Akademisk.
Skrøvset, S., Mausethagen, S. & Slettbakk, Å. (2017). Læreren som profesjonsutøve. I: S. Skrøvset, S. Mausethagen & Å. Slettbakk, Lærerens relasjonsarbeid: Perspektiver, verktøy og caser. (s. 13-24). Oslo: Cappelen Damm Akademisk.
Steinsholt, K. (1999). Vera Hansens uro. I: K. Steinsholt, Lett som en lek? Ulike veivalg inn i leken og representasjonenes verden. (s. 13-19). Trondheim: Tapir.
Øksnes, M. (2010). Karnevalet er ikke over. I: M. Øksnes, Lekens flertydighet: Om barns lek i en institusjonalisert barndom. (s. 195-205). Oslo: Cappelen Damm.
1 ARTIKKEL - ligger i Canvas: By, I.-Å. (1997). Lek og læring. Kunnskap om idrett, 1(1), 51-58. ** Artikkelen (PDF) finnes i Canvas. (Rettighetshaver er NIH) |