1 BOK: Mytting, I. & Bischoff, A. (2018). Friluftsliv (3. utg.). Oslo: Gyldendal Undervisning. * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
1 DIGITALT KOMPENDIUM som du finner i Canvas: Vold, T. (Red.). (2018). FRI100: Aktivitetsfag i friluftsliv: 2018-2019. (Digitalt kompendium). Oslo. Norges idrettshøgskole. ** Denne (PDF) ligger i Canvas.
Innholdet (litteraturlista) i det Digitale kompendiet, alfabetisk i APA-format: Grimeland, G. (2009). Naturlig glede. I: G. Grimeland, Bratte gleder: Klatring med barn og ungdom. (s. 27-67). Oslo: Akilles.
Halland, G. O. (2004). Kommunikasjon. I: G. O. Halland, Læring gjennom stimulerende samspill: Veiledning, vurdering og ledelse. (s. 78-102). Bergen: Fagbokforlaget.
Horgen, A. (2009). God turskikk for kanoturer på vann og innsjøer. I: A. Horgen, Kano på vann og vassdrag: Kanopadling og friluftslivsveiledning. (s. 30-44). Kristiansand: Høgskoleforlaget.
Horgen, A. (2010). Friluftslivsveiledning som arbeidsmåte. I: A. Horgen, Friluftslivsveiledning vinterstid. (s. 18-35). Kristiansand: Høgskoleforlaget.
Jordet, A. N. (1998). Uteskole – noen læringspsykologiske og pedagogiske perspektiver. I: A. N. Jordet, Nærmiljøet som klasserom: Uteskole i teori og praksis. (s. 76-88). Oslo: Cappelen Akademisk Forlag.
Lycke, K. H. (2006). Å lære i grupper. I: H. Strømsø, K. H. Lycke og P. Lauvås (Red.), Når læring er det viktigste: Undervisning i høyere utdanning. (s. 141-155). Oslo: Cappelen Akademisk Forlag.
Mygind, E. & Grøndfelt, V. (2008). Friluftsliv. I: H. Rønholt & B. Peitersen (Red.), Idrætsundervisning: En grundbog i idrætsdidaktik. (s. 282-296). København: Museum Tusculanums Forlag.
Reusch, M. (2012). Hva er allemannsrett? I: M. Reusch, Allemannsretten: Friluftslivets rettsgrunnlag. (s. 13-35). Oslo: Flux forlag
Sigurjónsson, T. (2007). Implikasjoner for praksis og utdanning. I: T. Sigurjónsson, Barns kartlesing: Et samspill mellom kartleser, kart og terreng. (s. 148-158). Doktorgrad ved Norges idrettshøgskole, Oslo. |