GENERELL DEL, hele kullet:
2 BØKER: Bompa, T. O. (2019). Periodization: Theory and methodology of training (6th ed.). Champaign, Ill.: Human Kinetics. * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
Tanner, R. & Gore, C. (2013). Physiological tests for elite athletes (2nd ed.). Champaign, Ill.: Human Kinetics. * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
UTDRAG FRA 1 BOK: Enoksen, E., Tønnesen, E. & Tjelta, L. I. (Red.). (2007). Styrketrening: I individuelle idretter og ballspill. Kristiansand: Høgskoleforlaget. Side 9-30 og 33-80 skal leses: * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA ________________________________________________________________________________________________________________
KJERNELITTERATUR FOR FOTBALL:
Treningsplanlegging: 1 BOK: Hallèn, J. (Red). (2008). Fysisk trening i toppfotball. Oslo: Akilles. * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
UTDRAG FRA 2 BØKER: Norges Fotballforbund. (2011). Flest mulig, lengst mulig, best mulig: Den store barne- og ungdomsfotballboka. Oslo: Akilles. Kap. 6, 8, 9 og 10 skal leses (s. 153-172, 209-251, 253-278, 279-304): * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
Williams, A. M. (Ed.). (2013). Science and soccer: Developing elite performers. (3rd ed.). London: Routledge. Kap. 1-8 skal leses (s. 1-169): * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
1 BOKKAPITTEL som du finner i Canvas: Jordet, G. (2016). Psychology and elite soccer performance. I: T. Strudwick (Ed.), Soccer science. (s. 367-388). Champaign, Ill.: Human Kinetics. * PDF-en ligger i Canvas. (Rettighetsklarert via BOLK pr 08.01.19. / Bibl. - AGG) ________________________________________________________________________________________________________________
KJERNELITTERATUR FOR HÅNDBALL: 1 BOK: Baker, J., Cobley, S., & Schorer, J. (Eds.). (2012). Talent identification and development in sport: International perspectives. London: Routledge. * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA ** Boka finnes også elektronisk/online: Klikk på denne lenken. *** NB! For å åpne den elektroniske boka når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: Klikk på denne lenken.
7 ELEKTRONISKE ARTIKLER:
* NB! For å åpne de elektroniske artiklene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: Klikk på denne lenken.
Agergaard, S. (2017). Learning in landscapes of professional sports: Transnational perspectives on talent development and migration into Danish women’s handball around the time of the financial crisis, 2004–2012. Sport in Society, 20(10), 1457-1469. doi: 10.1080/17430437.2016.1221068 * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Bjørndal, C. T., Ronglan, L. T., & Andersen, S. S. (2015). Talent development as an ecology of games: A case study of Norwegian handball. Sport, Education and Society, 22(7), 864-877. doi: 10.1080/13573322.2015.1087398. * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Bjørndal, C. T., Ronglan, L. T., & Andersen, S. S. (2016). The diversity of developmental paths among youth athletes: A 3-year longitudinal study of Norwegian handball players. Talent development & Excellence, 8(2), 20-32. * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Bjørndal, C. T., & Ronglan, L. T. (2017). Orchestrating talent development: Youth players’ developmental experiences in Scandinavian team sports. Sports Coaching Review, 1-22. doi:10.1080/21640629.2017.1317172. * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Bjørndal, C. T., Andersen, S. S., & Ronglan, L. T. (2017). Successful and unsuccessful transitions to the elite level: The youth national team pathways in Norwegian handball. International Journal of Sports Science & Coaching * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Kristiansen, E., & Stensrud, T. (2016). Young female handball players and sport specialisation: How do they cope with the transition from primary school into a secondary sport school? British Journal of Sports Medicine. doi: 10.1136/bjsports-2016-096435 * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Strandbu, Å., Stefansen, K., Smette, I., & Sandvik, M. R. (2017). Young people’s experiences of parental involvement in youth sport. Sport, Education and Society, 1-12. doi:10.1080/13573322.2017.1323200. * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
|