1 BOK: Renshaw, I., Davids, K., Newcombe, D., & Roberts, W. (2019). The constraints-led approach: Principles for sports coaching and practice design. Routledge. * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA ** Boka finnes også online/elektronisk: Klikk på denne lenken. *** NB! For å åpne den elektroniske boka når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: Klikk på denne lenken.
UTDRAG FRA 1 BOK: Bosch, F. (2015). Strength training and coordination: An integrative approach. 2010 Utgievers. Side 13-60 og 99-122 skal leses: * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
1 DIGITALT KOMPENDIUM - som du finner som PDF i Canvas: Bjørndalen, C. T. (Red.). (2020). TI301: Treningsprosessen 2: Ferdighetsutvikling og motorisk læring: Høsten 2020 (Digitalt kompenidum). Norges idrettshøgskole. * Denne PDF-en ligger i Canvas.
Innholdet (litteraturlista) for det Digitale kompendiet, alfabetisk etter den nyeste APA-standarden: Chow, J. Y., Davids, K., Button, C., & Renshaw, I. (2016). Manipulating instructional constraints to encourage exploratory learning. In J. Y. Chow (Red.), Nonlinear pedagogy in skill acquisition: An introduction (s. 120-133). Routledge.
Chow, J. Y., Davids, K., Button, C., & Renshaw, I. (2016). Nonlinear pedagogy: An overview of key principles. I J. Y. Chow (Red.), Nonlinear pedagogy in skill acquisition: An introduction (s. 45-65). Routledge.
Davids, K., Button, C., & Bennett, S. (2008). Traditional theories of skill acquisition. In K. Davids, C. Button, & S. Bennett, Dynamics of skill acquisition: A constraints-led approach (s. 3-27). Human Kinetics.
2 ELEKTRONISKE ARTIKLER:
NB! For å åpne de elektroniske artiklene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: Klikk på denne lenken.
Farrow, D., & Robertson, S. (2017). Development of a Skill Acquisition Periodisation Framework for High-Performance Sport. Sports Medicine, 47(6), 1043-1054. https://doi.org/10.1007/s40279-016-0646-2 * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Otte, F. W., Millar, S.-K., & Klatt, S. (2019). Skill training periodization in “Specialist” Sports Coaching: An introduction of the “PoST” Framework for Skill Development. Frontiers in Sports and Active Living, 1. https://doi.org/10.3389/fspor.2019.00061 * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken. |