UTDRAG FRA 3 BØKER: Duesund, L. (1995). Kropp, kunnskap og selvoppfatning. Universitetsforlaget. Kap. 1, 2, 3, 4, 8, 9, 10 og 11 skal leses: * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA ** Boka finnes også online: Klikk på denne lenken.
Engelsrud, G. (2006). Hva er kropp? Universitetsforlaget. Kap. 1, 2, 4 og 5 skal leses: * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
Løken, B. & Saabye-Christensen, L. (1999). Oslomarka: Årstidene, naturen, stemningene. Orion. * Boka finnes online: Klikk på denne lenken. ** Biblioteket har ikke denne boka i trykt utgave.
UTDRAG FRA 1 DOKTORGRADSAVHANDLING I INSTITUSJONELT ARKIV: Jordbru, A. A. (2012). Konversive gangvansker, -behandlingseffekt og typiske trekk [Doktorgradsavhandling, Norges idrettshøgskole, Oslol]. Brage. http://hdl.handle.net/11250/171361 Kap. 1, 2, 3, 4 og 11 skal leses: * Avhandlingen finner du til lån i biblioteket her: ORIA ** Avhandlingen finnes også online/elektronisk: Klikk på denne lenken.
1 DIGITALT KOMPENDIUM som du finner i Canvas: Evensen, K. V. (Red.). (2020). FAF315: Kroppslig læring: Våren 2021 (Digitalt kompendium). Norges idrettshøgskole. ** PDF-en ligger i Canvas.
Innholdet (litteraturlista) til det Digitale kompendiet, alfabetisk etter APA 7. utg.: Dahlgren, L. O. & Szczepanski, A. (2004). Rum för lärande: Några reflexioner om utomhusdidaktikens särart. I I. Lundegård, P-.O. Wickman & A.Wohlin (Red.), Utomhusdidaktik (s. 9-23). Studentlitteratur.
Duesund, L. (2006). Kropp og rehabilitering. I A. Kissow & B. Therkildsen (Red.), Kroppen som deltager: Idræt og bevægelse i rehabiliteringen (s. 34-47). Handicapidrættens Videncenter.
Fallang, B. & Øien, I. (2010). Barns utvikling av motoriske ferdigheter. I Ø. Kvello (Red.), Barnas barnehage 2: Barn i utvikling (s. 161-176). Gyldendal Akademisk.
3 ARTIKLER FRA ELEKTRONISKE TIDSSKRIFT:
NB! For å åpne de elektroniske artiklene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: Klikk på denne lenken
Bjorbækmo, W. S. & Engelsrud, G. (2011). “My own way of moving” – Movement improvisation in children’s rehabilitation. Phenomenology & Practice, 5(1), 27-47 * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Sagen, L., Lysvik, L., Martinussen, I. & Gjærum, R. G. (2014). Snoezelen - å sanse en verden. Spesialpedagogikk, 14(02), 27-41. Hentet fra https://docplayer.me/1827124-Snoezelen-a-sanse-en-verden.html * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Standal, Ø. F. (2014). Phenomenology and adapted physical activity: Philosophy and professional practice. Adapted Physical Activity Quarterly, 31(1), 35-48. https://doi.org/10.1123/apaq:2012-0064 * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
1 ARTIKKEL FRA ETT TRYKT TIDSSKRIFT - som du finner som PDF i Canvas. Kvistum, I. (2013). Blansekunstneren. Handikapnytt, 91, 21-25. * Denne PDF-en finner du i Canvas. (OK iflg. Kopieringsavtalen jf. §15 / AGG - Bibl.)
1 ELEKTRONISK RAPPORT: Martiny, K. M. & Aggerholm, K. (2015). Ja, vi kan: Et pilotstudie fra HEC Vintercamp 2014. Helene Elsass Center. http://docplayer.dk/9946615-Kristian-moltke-martiny-kenneth-aggerholm.html * Denne finnes online/elektronisk: Klikk på denne lenken.
|