1 BOK: Rugseth, G. & Standal, Ø. F. (Red.). (2015). Inkluderende kroppsøving. Cappelen Damm. Kap. 1,5 og 7 skal leses: * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
UTDRAG FRA 1 BOK: Soulié, T., Flygstrup, B. & Selmer, J. (2018). Idræt for alle. Videnscenter om handicap. Del 1,2,3,4,5 og 6 skal leses: * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA ** Boka finnes også elektronisk/nnline: Klikk på denne lenken.
2 ARTIKLER FRA ELEKTRONISKE TIDSSKRIFTER: Grimsæth, G, & Hallås, O. (2011). Når lærere ønsker å utvikle egen undervisningspraksis. Bedre skole, 2, 82-84. https://utdanningsforskning.no/artikler/nar-larere-onsker-a-utvikle-egen-undervisningspraksis/ * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Munthe, E., Baugstø, T. & Haldorsen, A-K. (2013). Japanske takter i Bømlo kommune. Bedre skole, 1, 11-15. https://utdanningsforskning.no/artikler/japanske-takter-i-bomlo-kommune/ * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Nasjonal kompetansetjeneste for barn og unge med funksjonsnedsettelser: Del 1: Inkluderende læringsfællesskaber og differentiering i idræt
Del 2: Specialpædagogik og idrætsdidaktik
Del 3: Differentiering gennem tilpasninger, undervisningsformer og organisering
Del 4: Tilpasninger til kompetenceområder
Del 5: Kompetenceområder og aktiviteter med tilpasninger 1. - 9. klasse
Del 6: Alle til prøve i idræt
** NB! Internt anvendt kursmateriell, ikke publisert, vil bli utdelt under forelesning. |