2 BØKER: Dyson, B., & Casey, A. (2016). Cooperative learning in physical education and physical activity: A practical introduction. Routledge. * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA ** Boka finnes også elektronisk: Klikk på denne lenken. NB! For å åpne den elektroniske aboka når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: Klikk på denne lenken.
Hellison, D. R. (2011). Teaching personal and social responsibility through physical activity. Human Kinetics. * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA ** Boka finnes også elektronisk: Klikk på denne lenken. NB! For å åpne den elektroniske aboka når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: Klikk på denne lenken.
UTDRAG FRA 2 BØKER: Ravn, S. (2001). Med kroppen som materiale: Om dans i praksis. Syddansk Univeristetsforlag. Side 23-59 skal leses: * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
Rønholt, H., & Peitersen, B. (Red.). (2008). Idrætsundervisning: En grundbog i idrætsdidaktik. Museum Tusculanums Forlag. Kap. 1-9, 11, 13 og 14 skal leses: * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
1 DIGITALT KOMPENDIUM som du finner i Canvas: Hordvik, M. (Red.). (2020). FKI100: Profesjonsfag - pedagogikk og didaktikk: 2020-2021 (Digitalt kompendium). Norges idrettshøgskole. ** Denne (PDF) ligger i Canvas. Innholdet (litteraturlista) til det Digitale kompendiet, alfabetisk etter 7. utg. av APA-standarden: Halvorsen, W. (2008). Dans i skolen. I T. Ø. Svee (Red.), Dans og didaktikk (s. 89-106). Tapir akademisk forlag.
Keinänen, M. (2010). Hvorfor danse: Om dans som menneskelig aktivitet. I K. Steinsholt & K. P. Gurholt (Red.), Aktive liv: Idrettspedagogiske perspektiver på kropp, bevegelse og dannelse (s. 143-153). Tapir.
Moe, V. F., & Standal, Ø. F. (2013). Praktisk kunnskap og læring i kroppsøving. I G. Langfeldt & V. F. Moe (Red), Å lære å bli lærer: Lærerutdanning etter GLU-reformen (s. 162-179). Cappelen Damm Akademisk.
Skrøvset, S., Mausethagen, S., & Slettbakk, Å. (2017). Det relasjonelle aspektet ved lærerrollen. I S. Skrøvset, S. Mausethagen & Å. Slettbakk, Lærerens relasjonsarbeid: Perspektiver, verktøy og caser (s. 25-37). Cappelen Damm Akademisk.
Skrøvset, S., Mausethagen, S., & Slettbakk, Å. (2017). Læreren som profesjonsutøve. I S. Skrøvset, S. Mausethagen & Å. Slettbakk, Lærerens relasjonsarbeid: Perspektiver, verktøy og caser (s. 13-24). Cappelen Damm Akademisk.
Steinsholt, K. (1999). Vera Hansens uro. I: K. Steinsholt, Lett som en lek? Ulike veivalg inn i leken og representasjonenes verden (s. 13-19). Tapir.
1 ARTIKKEL - ligger i Canvas: By, I.-Å. (1997). Lek og læring. Kunnskap om idrett, 1(1), 51-58. ** Artikkelen (PDF) finnes i Canvas. (Rettighetshaver er NIH) |