HOVEDBOK: Annerstedt, C. (2007). Att (lära sig) vara lärare i idrott och hälsa. Göteborg: Multicare Förlag. Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
UTDRAG FRA BØKER / VEILEDNINGER: Annerstedt, C. (2010). Karaktersetting i kroppsøving: Problematisk, urettferdig og neppe likeverdig. I: K. Steinsholt & K. P. Gurholt (Red.), Aktive liv: Idrettspedagogiske perspektiver på kropp, bevegelse og dannelse. (s. 233-254 ). Oslo: Tapir. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Berg, G. D. & Nes, K. (2007). Kompetanse for tilpasset opplæring: Artikkelsamling. Oslo: Utdanningsdirektoratet. Side 4-68 skal leses: Samlingen finner du til utlån i biblioteket her: ORIA Samlingen finnes også online: Klikk på denne lenken.
By, I.-Å. (2010). Veiledning for vurdering med karakter i kroppsøving i kunnskapsløftet i videregående opplæring: Vg1, Vg2 og Vg3 (2. utg.). Oslo: Norges idrettshøgskole. Denne veiledningen finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Green, K. (2010). Aktiv livsstil, helse og kroppsøving: utfordringer og begrensninger. I: K. Steinsholt & K. P. Gurholt (Red.), Aktive liv: Idrettspedagogiske perspektiver på kropp, bevegelse og dannelse. (s. 219-232). Oslo: Tapir. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Grue, L. (2004). Funksjonshemmet er bare et ord: Forståelser, fremstillinger og erfaringer. Oslo: Abstrakt forl. Side 101-131 skal leses: Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Imsen, G. (2009). Hvilken kunnskap skal skolen formidle? I: G. Imsen, Lærerens verden: Innføring i generell didaktikk (4. utg.) (s. 261-298). Oslo: Tano Aschehoug. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Imsen, G. (2009). Læreplaner og læreplanteori. I: G. Imsen, Lærerens verden: Innføring i generell didaktikk (4. utg.) (s. 191-226). Oslo: Tano Aschehoug. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Imsen, G. (2009). Mål og målstyring av undervisning. I: G. Imsen, Lærerens verden: Innføring i generell didaktikk (4. utg.) (s. 227-260). Oslo: Tano Aschehoug. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Imsen, G. (2009). Organisering av læring. I: G. Imsen, Lærerens verden: Innføring i generell didaktikk (4. utg.) (s. 299-344). Oslo: Tano Aschehoug. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Imsen, G. (2009). Planlegging i skolen. I: G. Imsen, Lærerens verden: Innføring i generell didaktikk (4. utg.) (s. 397-420). Oslo: Tano Aschehoug Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Imsen, G. (2009). Skolens oppgave og funksjon i samfunnet I: G. Imsen, Lærerens verden: Innføring i generell didaktikk (4. utg.) (s. 119-162). Oslo: Tano Aschehoug. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Imsen, G. (2009). Vurdering av elevenes læring. I: G. Imsen, Lærerens verden: Innføring i generell didaktikk (4. utg.) (s. 345-376). Oslo: Tano Aschehoug. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Kunnskapsdepartementet. (2006). Kunnskapsløftet. Hentet 14. Mai 2013 fra: http://www.regjeringen.no/nb/dep/kd/tema/grunnopplaring/kunnskapsloeftet.html?id=1411 Denne finnes online/elektronisk: Klikk på denne lenken.
Whitehead, M. (2010). Physical literacy, physical competence and interaction with the environment. I: M. Whitehead, Physical literacy throughout the lifecourse. (s. 44-55). London: Routledge. Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA Boka finnes også online/elektronisk: Klikk på denne lenken.
Whitehead, M. (2010). The concept of physical literacy. I: M. Whitehead, Physical literacy throughout the lifecourse. (s. 10-20). London: Routledge. Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA Boka finnes også online/elektronisk: Klikk på denne lenken.
Whitehead, M. (2010). The philosophical underpinning of the concept of physical literacy. I: M. Whitehead, Physical literacy throughout the lifecourse. (s. 21-29). London: Routledge. Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA Boka finnes også online/elektronisk: Klikk på denne lenken.
ARTIKKELSAMLING: Säfvenbom, R. (Red.). (2013). Hovedemne 3: Planlegging for elevens utvikling og læring: 2014-2015. (Artikkelsamling). Oslo: Norges idrettshøgskole. Biblioteket har ikke denne, fås kjøpt i Servicetorget. - Om du ikke vil kjøpe artikkelsamlingen, finner du alt i biblioteket til utlån og/eller kopiering.
Litteraturlista for artikkelsamlingen ovenfor:
Bachke, C.C. (2011). Individuelle opplæringsplaner: Mye brukt, men lite utforsket. Spesialpedagogikk, (10), 4-17. Biblioteket har dette tidsskriftet i papirutgave. Du kan bestille opp tidsskriftet for å lese/ta kopi av artikkelen. Bestill herfra: ORIA
Eriksen, T. H. (2003). Kultur: Forskjeller og likheter mellom mennesker. I: T. H. Eriksen og T. A. Sørheim (Red.), Kulturforskjeller i praksis: Perspektiver på det flerkulturelle Norge (3. utg.).(s. 33-55). Oslo: Gyldendal akademisk. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA Boka finnes også i en nyere utgave (5. utg., 2011): ORIA
Flintoff, A. & Scraton, S. (2005). Gender and physical education. I: K. Green & K. Hardman (Eds.), Physical education: Essential issues. (s. 161-180). London: Sage. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA Boka finnes også online/elektronisk: Klikk på denne lenken. NB! For å åpne de elektroniske bøkene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: Klikk på denne lenken.
Flintoff, A., Fitzgerald, H. & Scraton, S. (2008). The challenge of intersectionality: Researching difference in physical education. International Studies in Sociology of Education, 18(3), 73-85. Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken. NB! For å åpne de elektroniske artiklene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: Klikk på denne lenken
Flintoff. A. & Fitzgerald, H. (2012). Theorizing difference and (in)equality in physical education, youth sport and health. I: F. Dowling, H. Fitzgerald & A. Flintoff (Eds.), Equity and difference in physical education, youth sport and health. (s. 11-36). Oxon; Routledge Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA Boka finnes også online/elektronisk: Klikk på denne lenken. NB! For å åpne de elektroniske bøkene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: Klikk på denne lenken.
Haug, P. (2004). Finst den spesialpedagogiske kompetansen det er bruk for i skulen? Spesialpedagogikk, 69, 4-11. Biblioteket har dette tidsskriftet i papirutgave. Du kan bestille opp tidsskriftet for å lese/ta kopi av artikkelen. Bestill herfra: ORIA
Larsson, H. (2007). Skolans rörelseuppdrag. I: H. Larsson & J. Meckback (Red.), Idrottsdidaktiska utmaningar. (s. 36-53). Stockholm: Liber. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her:
Larsson, H., Redelius, K. & Fagrell, B. (2011). Moving (in) the heterosexual matrix: On heteronormativity in secondary school physical education. Physical Education and Sport Pedagogy, 16(1), 67-81. Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken. NB! For å åpne de elektroniske artiklene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: Klikk på denne lenken.
Lorentzen, J. (2006). Forskning på menn og maskuliniteter. I: J. Lorentzen & W. Mühleisen (Red.), Kjønnsforskning: En grunnbok. (s. 121-135). Oslo: Universitetsforlaget. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Nygren , P. & Skårderud, F. (2008). Mentalisering som sosial kompetanse hos barn og unge. I: P. Nygren & H. Thuen (Red.), Barn og unges kompetanseutvikling. (s. 197-210). Oslo: Universitetsforlaget. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Ogden, T. (2001). Atferdsproblemner blant barn og unge. I: T. Ogden, Sosial kompetanse og problematferd i skolen. (s. 13-46). Oslo: Gyldendal Norsk Forlag. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Ogden, T. (2001). Undervisnings- og læringsledelse. I: T. Ogden, Sosial kompetanse og problematferd i skolen. (s. 123-166). Oslo: Gyldendal Norsk Forlag. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Ommundsen, Y. (2008). Kroppsøving: Danning eller helse? Om to ulike begrunnelser for faget og deres konsekvenser. I: P. Arneberg & L. G. Briseid (Red.), Fag og danning: Mellom individ og fellesskap. (s. 193-208). Bergen: Fagbokforl. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA Quennerstedt, M. (2007). Hälsa eller inte hälsa: Är det frågan? Utbildning & Demokrati,16(2), 37-56. Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Quennerstedt, M. (2008). Exploring the relation between physical activity and health: a salutogenic approach to physical education. Sport, Education and Society,13(3), 267-283. Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken. NB! For å åpne de elektroniske artiklene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: Klikk på denne lenken./
Skårderud, F. (2008). Kropp, kompleksitet og kompetanse. I: P. Nygren & H. Thuen (Red.), Barn og unges kompetanseutvikling. (s. 211-219). Oslo: Universitetsforlaget. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Sollesnes, T. (2005). Relasjonelt perspektiv på problematferd. Spesialpedagogikk, 70(3), 4-13. Biblioteket har dette tidsskriftet i papirutgave. Du kan bestille opp tidsskriftet for å lese/ta kopi av artikkelen. Bestill herfra: ORIA
Strandbu, Å. (2005). Uforenelig kroppskulturer? Minoritetsjenters tilpasning, refleksivitet og overskridelse. Tidsskrift for ungdomsforskning, 5(1), 27-50. Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken. NB! For å åpne de elektroniske artiklene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: Klikk på denne lenken.
Wichstrøm, L. (2008). Barn og unges psykiske helse. I: Ø.Kvello (Red.), Oppvekst: Om barns og unges utvikling og oppvekstmiljø. (s. 395-430). Oslo: Gyldendal. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
|