|
| I lagballspill studeres forhold som har betydning for å tilrettelegge av ballspillaktiviteter tilpasset barn og unge. Studentene må velge tre av følgende lagballspill: Basketball, fotball, håndball, volleyball og innebandy. Det velges 3 av 5 aktiviteter i henholdsvis individuelle aktiviteter og lagspill. |
| | Emnekode | FKI 227 | Emnenavn | Lagspill | Studiepoeng | 5 sp | Ansvarlig | Ola Fosnæs | Tidspunkt | Vår |
|
|
|
|
| Studentene skal: - ha kunnskap om de grunnleggende prinsippene for trening- og bevegelse i de ulike lagballspillene.
- kunne praktisere grunnleggende prinsipper for lagspillopplæring.
- planlegge, tilrettelegge, tilpasse/integrere, gjennomføre og vurdere undervisning i lagballspill.
- ha kjennskap til grunnleggende prinsipper for planlegging av undervisning i lagballspill.
|
|
|
|
| Forelsninger og praksis er integrert. Forskning og erfaringsbasert kunnskap integreres i undervisningen. Delemnet vil bli organisert som en veksling av lærerstyrt undervisning og oppgavestyrt arbeid. |
|
|
|
| Individuell 2 timers skriftlig eksamen. Gradert karakter. Vektes 60%. Praktisk-metodisk eksamen enten i et selvvalgt lagspill eller en selvvalgt individuell idrett (FKI 226). Studenten må prioritere to idretter og går opp til eksamen i en av disse. Planlegging av et 45 minutters undervisningsopplegg, der studenten gjennomfører 20 minutter etterfulgt av 10 minutters samtale. Gradert karakter. Vektes 40%. 80% oppmøte i 3 valgte idretter. Bestått/ikke bestått. |
|
|
|
| Oppgis i tilknytning til oppstart av undervisningen. |
|
|