|
| Emnet tar for seg prosessen med planlegging, gjennomføring, analyse og utskriving av prosjekter som benytter seg av kildegransking og/eller dokument- og/eller billedanalyse. |
| | | | | Emnekode | MAS 404 | Emnenavn | Kildegransking, dokument- og billedanalyse | Studiepoeng | 5 sp | Ansvarlig | Matti Goksøyr | Tidspunkt | Periode 1 |
| | |
|
|
|
| - Studenten skal kunne planlegge og gjennomføre et vitenskapelig arbeid ved hjelp av kildegransking og/eller dokument- og/eller billedanalyse.
- Studenten skal kunne gjøre rede for styrker og svakheter ved de nevnte metoder.
- Studenten skal ha kunnskap om etiske problemer knyttet til de ulike metoder, og kunne foreta etiske vurderinger i forbindelse med bruken av dem.
|
|
|
|
| Undervisningsmetodene vil variere avhengig av temaene i emnet. Samlet sett vil det bli anvendt ulike metoder, særlig bruk av kombinasjoner av forelesning og gruppearbeid. Det blir 20 lærerstyrte/undervisningstimer og 10 studentstyrte/gruppeoppgave timer. |
|
|
|
| Studentene skal skrive et essay på maksimum 5 sider. Studentene velger selv problemstilling som skal godkjennes av emneleder. Arbeidet vurderes til bestått/ikke bestått. |
|
|
|
| Goksøyr, Matti (2005): Kildegransking, dokument- og billedanalyse. - Oslo : NIH. - Kompendium. |
|
|