|
| Emnet 135 Ballspill er delt opp i 5 deler; ballskole, fotball, basketball, håndball og volleyball. Det kreves 80% aktiv deltakelse i hver av delene. |
| | | | | Emnekode | 1BA 135 | Emnenavn | Ballspill | Studiepoeng | 5 sp | Ansvarlig | Arne Børgesen |
| | |
|
|
|
| Sluttkompetanse Studentene skal: - Kunne gjøre rede for aktivitetenes egenart.
- Kunne vise øvingsbilder i grunnleggende ferdighet i aktivitetene det gis opplæring i.
- Kunne legge til rette for opplæring i et utvalg aktiviteter.
- Ha kjennskap til prinsipper for hvordan aktiviteter kan tilpasses ulike miljø og brukergrupper.
Prosessorientert kompetanse Studentene skal: - Arbeide selvstendig og i grupper, bruke relevant litteratur og andre kilder til innhenting av kunnskap for å løse gitte oppgaver.
- Arbeide med aktivitetene i grupper for å nå ulike pedagogiske mål.
- Arbeide for å bedre ferdighet og forståelse i en aktivitet, og veilede andre til å bedre sin ferdighet.
|
|
|
|
| - Lærerinitiert opplæring, der det blir lagt vekt på ulike didaktiske tilnærminger.
- Studentinitiert opplæring (oppgavetimer), herunder gruppearbeid. Grupper vil ha tilgang på veiledning. Opplegget vil bli koordinert av en lærer, men ansvaret vil ligge hos studentene.
- Egenstudier der studentene selv arbeider med ulike oppgaver.
- Ulike oppgaver som skal legges frem for de andre studentene.
|
|
|
|
| For hvert av ballspillene kreves følgende: Fremmøte: Krav om minimum 80 % aktiv deltakelse i timene, vurderes til bestått/ikke bestått. Ferdighet: Vise praktisk ferdighet. Gradert karakter, teller 60 %. Kunnskapsprøve: Studenten skal dokumentere regelforståelse samt forståelse for teknikker og spillutvikling/spilleprinsipper. Gradert karakter, teller 40 %. Av den samlede emnekarakteren i ballspill utgjør hvert ballspill 25 %. Alle ballspillene må bestås. For ballskolen kreves bestått 80 % oppmøte og praktisk ferdighet. |
|
|