| | |
|
| | | | |
| Erfaringer studenten har fra praksisfeltet blir lagt til grunn. Spørsmål og problemstillinger som studenten opplever i møtet rundt tilrettelegging for opplevelse, læring og utvikling, utvikles videre gjennom en refleksjonsprosess. Sentralt står arbeidet med prosjektoppgaven. Arbeidet skal være praksisrelatert (enten ved at det "henter" sine problemstillinger fra praksis, eller tar sikte på å belyse praksiserfaringene teoretisk). Arbeidet er knyttet til FLL 365 Friluftslivspedagogikk og -didaktikk, og vil anvende og videreutviklede teoretiske perspektiv fra dette området. |
| | | | | Emnekode | FLL 345 | Emnenavn | Pedagogisk prosjektoppgave | Studiepoeng | 10 sp | Ansvarlig | Børge Dahle | Tidspunkt | Periode 1 og 2 | Forkrav | FLL 245 Friluftslivspedagogikk og - didaktikk I (10 sp) |
| | |
| | |
| Studenten skal: - Utvikle evnen til FoU arbeide, og kritisk og analytisk tenking.
- Vise evne til kritisk refleksjon over sentrale problemstillinger knyttet til pedagogisk arbeide innen friluftsliv.
- Kunne identifisere og avgrense et tema egnet for FoU, og begrunne relevans og anvendbarhet i forhold til praksisfeltet, samt kunne utvikle arbeidet innen et relevant teoretisk rammeverk.
- Kunne utarbeide et skriftlig arbeide som tilfredsstiller akademiske kriterier mht. uttrykk, form, kildebruk og referanser.
|
| | |
| Emnet består av arbeidet med en skriftlig oppgave, der det gis 3 timer individuell veiledning. Valg av tema, referanser til relevant litteratur, samt utforming, vitenskapelig og metodisk tilnærmingsmåte utvikles i samarbeid med faglærer/veileder. Arbeidet støttes av fellesundervisning (4 timer) og oppgaveseminar (10 timer). Tema velges i periode 1 (tema sammen med prosjektbeskrivelse leveres til godkjenning innen 1. oktober) og leveres innen utgangen av periode 2. Litteratur knyttet til emnet vil også inngå i emne FLL 365. |
| | | | |
| Oppgitt pensum 200 sider oppgis ved studiestart. Selvvalgt pensum 300 sider knyttes til oppgavetema. Litteratur inngår og kan bli prøvd i emnet FLL 365. |
| |
|
|
| | | | |